علم روز ورزش جهان

علم روز ورزش جهان

ما در نظر داریم با به کار گیری نیرو های متخصص وباتجربه در عرصه ورزش ,دانش مربیان وورزشکاران رابالا برد وآنان را با علم روز ورزش دنیا آشنا سازیم در همین جهت ما کتاب ها ی آموزشی فایل وویدیو های آموزشی به روز رو در اختیارتون قرار می دیم.
علم روز ورزش جهان

علم روز ورزش جهان

ما در نظر داریم با به کار گیری نیرو های متخصص وباتجربه در عرصه ورزش ,دانش مربیان وورزشکاران رابالا برد وآنان را با علم روز ورزش دنیا آشنا سازیم در همین جهت ما کتاب ها ی آموزشی فایل وویدیو های آموزشی به روز رو در اختیارتون قرار می دیم.

بررسی نقش چهارگانه رسانه های ورزشی در توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی

چکیده : هدف از پژوهش بررسی نقش چهارگانه اطلاع رسانی، آموزش، مشارکت اجتماعی و فرهنگ سازی رسانه های ورزشی در توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی بود. روش تحقیق توصیفی- همبستگی، نوع تحقیق کاربردی، روش اجرا پیمایشی و روش جمع آوری اطلاعات میدانی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کارشناسان حوزه ورزش و رسانه بود. نمونه آماری 120 نفر و روش نمونه گیری غیرتصادفی بود. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی پرسشنامه توسط 12 نفر از اساتید دانشگاه و متخصصان تأیید و پایایی پرسشنامه به وسیله آزمون آلفای کرونباخ (89/0=α) تعیین شد. از آمار توصیفی برای توصیف وضعیت آزمودنی ها استفاده شد. در قسمت آمار استنباطی از آزمون کلموگروف - اسمیرنوف جهت بررسی نرمال بودن توزیع داده ها، از آزمون کای اسکوار (2χ ) جهت بررسی معناداری فرضیه ها و از آزمون کرامر (c) برای بررسی شدت ارتباط (همبستگی) بین نقش های چهارگانه رسانه های ورزشی و توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی استفاده شد. 

نتایج تحقیق نشان داد بین نقش چهارگانه رسانه های ورزشی با توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی در سطح 05/0P=، ارتباط معناداری وجود دارد. با توجه به شرایط موجود رسانه-های ورزشی باید نگاهی نو به مقوله ورزش قهرمانی داشته باشند تا بتوانند به وظیفه خود در راه اعتلای ورزش کشور کمک نمایند. توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی با همکاری همه جانبه جامعه رسانه ای و ورزشی و علم به ورزش قهرمانی صورت می پذیرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد